• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Засідання методичного об’єднання вчителів-філологів

Засідання методичного об’єднання вчителів-філологів

2019-03-19

Засідання методичного об’єднання

вчителів-філологів

19 березня 2019 року

Семінар - практикум

Виховання компетентної, національно-свідомої, духовно багатої особистості школяра шляхомвикористання новітніх технологій на уроці української мови та літератури

доповідь – Лашкай В.С.

1. Відкриті уроки:

Лендєл А. І. Тема. Творення прикметників

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок Вид уроку: урок-дослідження

1 урок, 6-А клас, каб.№17

Дичка Н.І. Тема. Т.Г.Шевченко. Поема «Катерина». Трагічна доля матері-покритки.

Тип уроку: урок: урок вивчення нового матеріалу

Вид уроку: урок- дослідження

2 урок, 9-Б клас, каб.№18

Гафинець В.П. Тема. «Я хочу в буть несамовитим, Я хочу в полум’ї згоріть…» (Василь Симоненко)

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Вид уроку: урок дослідження творчого доробку Василя. Симоненка

3 урок, 11 клас, каб. №29

Лашкай В.С. Тема. Т.Г.Шевченко. «І мертвим, і живим…» Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Вид уроку: урок-роздум

4 урок, 9-А клас, каб. №27

2. Презентація ідей «Есе як вид роботи, що сприяє розвитку навичок самостійного творчого мислення».Методичні поради щодо написання есе.

Гафинець В.П.

3. Ознайомлення з новинками науково-педагогічної та методичної літератури –

Новаковська С.В.

На сучасному етапі розвитку освіта передбачає удосконалення технологій навчального процесу, наближення його до вимог суспільства, що потребує високоосвічених, інтелектуально розвинених громадян. Досягти цього сучасна школа може за умов підвищення рівня навчання, пошуків нових підходів до навчання.

19 березня 2019 року в Мукачівській ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шев-ченка проведено семінар-практикум вчителів-філологів «Виховання комунікативної, національно-свідомої, духовно багатої особистості школяра шляхом використання новітніх технологій на уроках української мови та літератури. Вчителями-філологами проведено відкриті уроки.
Лендєл А І. провела в 6-А класі урок-дослідження з української мови на тему «Творення прикметників». Учні, поділені на дослідницькі групи, виконували відповідні завдання, аби з´ясувати, якими способами в українській мові можуть утворюватися прикметники.

Під час уроку були використані такі форми роботи, як: «Мозкова атака», «Лінгвістична лабораторія», «Я так думаю…», колективна та групова робота. Окремі учні мали випереджувальне завдання - створення ментальної карти «Прикметник». Активно працюючи на уроці, шестикласники не тільки засвоїли матеріал, але й навчилися співпрацювати одне з одним, допомагати іншим , організовувати роботу невеликого колективу та брати на себе відповідальність.

/Files/images/2018_-_2019_nr/001.jpg

Дичка Н.І. провела в 9-Б класі урок - дослідження з української літератури на тему: «Трагічна доля матері-покритки у поемі Т.Г.Шевченка «Катерина». У процесі роботи учні розвивали вміння і навички глибокої, вдумливої роботи над текстом твору, аналізу образів, зокрема Катерини.

Вчителем використано різні форми і прийоми роботи, які спонукали до обґрунтованих роздумів над причинами драматичної ситуації головної героїні: відеоролик – пролог-звернення поета до дівчат із застереженням не кохатися з москалями та зустріч героїні з москалем, її самогубство; робота в парах; інсценізація уривків з твору; робота над картиною Т.Г.Шевченка «Катерина» - символічне значення образів. Учні виважено і ґрунтовно висловлювали власні думки, задумались над власними вчинками, моральними якостями: бути добрими, людяними, стійкими у час випробування, знайти в собі силу і милосердя.
/Files/images/2018_-_2019_nr/002.jpg

Лашкай В.С. провела в 9-А класі урок-роздум з української літератури на тему «Тарас Шевченко. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…». Викриття конформізму значної частини української еліти. Засудження комплексу меншовартості, національного безпам’ятства та байдужості до рідної мови».

Різні види креативних робіт, а саме: робота з буктрейлером, асоціація-відновлення, усвідомлене читання тексту - сприяли тому, що учні, осмислюючи поняття «конформізм» та «меншовартість», намагалися співвіднести ідею твору з сучасністю. Зіставляючи теперішнє з минулим, школярі замислилися над проблемним питанням «Хто ми? Чиїх батьків діти?» Урешті-решт наприкінці уроку сформулювали «Моральний кодекс українця», який, маємо надію, стане стартом для дев’ятикласників в усвідомленні їхньої громадянської позиції.

/Files/images/2018_-_2019_nr/003.jpg

Гафинець В.П. провела урок-дослідження творчого доробку Василя Симоненка «Я хочу буть несамовитим, Я хочу в полум’ї згоріть…» в11 класі. Мета: розкрити леймотив творчості поета, персоніфікований образ України, громадські ідеали, досягти осмислення учнями високого патріотизму поезій поета, мотиву самоствердження людини у світі, її самодосконалості й самоцінності.

На уроці вчителька використала новітні педагогічні технології навчання, зокрема поділ класу на творчі групи «Історики», «Бібліографи», «Літературознавці», які реалізували на уроці випереджувальні пошуково-пізнавальні завдання, метод «Асоціативне гроно», елементи рольової гри, складання сенкана тощо. Ідейно-художній аналіз поезій «Задивляюсь у твої зіниці», «Я…» за опорним планом сприяв глибокому осмисленню змісту творів, формуванню комунікативних умінь і навичок, розвитку логічного і образного мислення, уміння виявляти особисте ставлення до прочитаного, вихованню високих патріотичних почуттів.

/Files/images/2018_-_2019_nr/004.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 266

Коментарi